9. února 2015

dokonalý, dokonalá... Honba za dokonalostí

Dokonalost, co to vlastně je? Ženeme se za ní, obdivujeme ji, ale jak vypadá? ...Napadá mě spousta otázek. Když se řekne dokonalost, představím si anorektický perfekcionalismus, být dokonalá ve všem. Taky jsem si tím prošla. 



Chci být krásná, štíhlá, mít hezké vlasy, oblečení, chci být poslušná, chytrá, hodná... Prostě dokonalá!  Stop! Proč tohle všechno? Co je na tom tak úžasného? Vždyť dokonalost v pravém slova smyslu neexistuje. Tak proč?

Když člověk o tom přemýšlí není lepší byt jiná? Originální, vyčnívat z řady. Za poslední rok se toho pro mě hodně změnilo, z hodné holky, posedlé právě dokonalostí, se stala ta co chce vyčnívat z řady, protože právě tak si mě někdo všimne. 

Být černou labutí, krásnou, přitažlivou a nebezpečnou, proč mě tak vzrušuje nebezpečí? Z bílé labutě se stala černá, z Odetty Odillie... Ano dívala jsem se na Černou labuť :-D úžasný film. 


Když mi bylo 15 toužila jsem po dokonalosti, byla jsem schopná pro to udělat cokoliv, pamatuji si že jsem chtěla být 100% úplně ve všem, chtěla jsem byt dobrá dcera, dobrá přítelkyně, mít pěkné známky, být hubená, krásná ano dokonalá v každém ohledu, postupně jsem se měnila, stal se se mě nový člověk. V jeden okamžik už toho bylo příliš, čím víc jsem se snažila zdokonalit tím víc jsem se cítila jako nula, ta nejhorší, nejošklivější.... Zhroutila jsem se, uzamka sama do sebe, přišla jsem o vše, co jsem měla ráda.
Trvalo mi téměř dva roky než jsem tyhle stavy dokázala překonat a začala žít, být dokonalá není vše a lidi to ve skutečnosti děsí, jste jako mrtvola, nejste skuteční. Pamatuji si na pohledy ostatních, jak si něco šeptali...


Dokonalost není vše, není to nic co vám zaručí popularitu, ne to rozhodně ne...
Kašle te na dokonalost, buďte sami sebou :) jste krásní, inteligentní ♥




1 komentář:

  1. Dokonalost neexistuje, napsala jsi to perfektně. Člověk se ale může naučit mít se rád a být sám se sebou spokojený. Jen to chce hodně práce a čas:)

    OdpovědětVymazat