14. února 2015

14.2. Valentine's day


Valentýn, proč mě tento den tak děsí? Nemám ho ráda, ani trochu... A je úplně jedno jestli jsem zadaná nebo ne, přijde mi to jako jeden velký reklamní tah, hloupý americký svátek, jo nemám moc ráda ani ameriku :D 

Nevím od kdy mě tento den děsí, asi od té doby co jsem začala mít z takových věcí rozum, přijde mi že je to jen způsob jak z lidí dostat peníze, nevidím v tom nic víc, nevidím tu romantiku, zamilovanost, nádheru nene :D jsem asi divná holka... Ale rozhodně neříkám, že nemám ráda dárečky, romantiku, jen mám prostě radši český první máj :3 večerní máj byl lásky čas ♥♥♥ to je můj zamilovaný den.
Tento svátek má své kořeny v antice, kdysi dávno žil kněz jmenoval se právě Valentýn a ten oddával tajně páry, vojáky, kteří měli svatbu, zasnoubení zakázané, knězi na to přišli, 14.února ho nechali... Podle legendy, popravit. 


Jak se tento svátek slaví ve světě? Různě, někde je to opravdu zajímavé, nebudu tady psát o nákupní horečce američanů, ne podíváme se jinam, víte třeba jak se tento svátek slaví v Japonsku??? Tam totiž tento svátek patří mužům! Japonky pro své muže vyrábí čokoládu s tajnou přísadou, do své Valentýnské čokolády přidávají krev...menstruační krev, ne nedělám si legraci, věří tomu že díky této tajné přísadě se do nich pan dokonalý zamiluje. 

To třeba ve Francii vaří muži svým ženám slavnostní večeři, bez krve... :D a v Dánsku tento den žádají ženy muže o ruku. 

V mé milované jižní Koření se stejně jako v Japonsku a ženy dávají čokolády mužům, narozdíl od Japonska je bez krve, jde jen o to koupit co největší čokoládu :D pro ženy je tu pak white day :) a jen tak pro zajímavost slaví i black day a ten je pro ty co na Valentýna a ani na white day nic nedostali XD


Zítra přidám článek o tom jak jsem tento "svátek" strávila já :P ♥♥

1 komentář:

  1. Čekám na článek o tom jak jsi ho strávila ty xddd....Tery, já valentýn sice také nemusím - ale svátek jako svátek a já svátky miluju xddd. Zbožňuji dekorace, atmosféru, jídlo - ano je to všechno hloupé a nesmyslné ale má to něco do sebe! :D....Svátky jsou super :).

    OdpovědětVymazat